خبرگزاری بارسلونا

ساخت وبلاگ
جام حذفیمنبع: سایت رسمی باشگاه
مترجم: سید سجاد زرگرنتاج / FCBarcelona.ir

تنها چند روز پس از پیروزی قاطع بارسا در لیگ مقابل بیلبائو، دو تیم بار دیگر امشب - چهارشنبه - از ساعت 23:30 به وقت ایران در سن مامس، و در جریان دور رفت مرحله یک چهارم نهایی کوپا به مصاف هم می روند.

بعد از اینکه بارسا در ابتدای ژانویه، سه بار در بازه ای کوتاه، در لیگ و جام حذفی به مصاف همشهری خود اسپانیول رفت، خیلی زود به یک سه گانه دیگر به همان شکل، و این بار مقابل اتلتیک بیلبائو برخورد. نخستین دیدار از این دیدارهای سه گانه یکشنبه گذشته در نیوکمپ انجام شد و طی آن، تیم میزبان به کمک هت تریک سوارز، شکست سنگین 6-0 را به حریف باسکی خود تحمیل کرد. حال نوبت به دومین مصاف دو تیم رسیده است، و این بار سن مامس میزبان این رقابت، از دور رفت مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی، خواهد بود.


اگرچه پیروزی یکشنبه شب بارسایی ها مقابل بیلبائو، برای آن ها هزینه ای به دنبال داشت: مصدومیت دفاع چپ ثابت آن ها، جوردی آلبا از ناحیه همسترینگ. همچنین لیونل مسی در بین دو نیمه با آردا توران تعویض شد، و با وجود اینکه نتایج پزشکی نشان از مصدوم نبودن او داشت، سرمربی مسی را همراه تیم به باسک نبرده است. متئو و سوارز نیز، به ترتیب به دلیل مصدومیت و محرومیت، در این بازی غایب خواهند بود.

لیست هجده نفره تیم که امروز توسط انریکه اعلام شد، از این قرار است: تراشتگن، ماسیپ، داگلاس، پیکه، راکیتیچ، بوسکتس، دنی آلوز، آردا توران، اینیستا، نیمار، ماسکرانو، بارترا، مونیر، ساندرو، سرجی روبرتو، آدریانو، الکس ویدال و فرمالن.

اخبار برای بیلبائو خوش ترند. آن ها آرتیز آدوریز را که در تمامی رقابت ها در این فصل، هجده گل برای آن ها به ثمر رسانده است، پس از گذراندن یک جلسه محرومیت در لیگ، در ترکیب خود خواهند داشت. والورده لیست هجده نفره تیم خود را اعلام کرده است، و رائول گارسیا، تنها غایب مهم این تیم است که به دلیل مصدومیت بیلبائو را در این دیدار همراهی نمی کند.

نقطه نظر مربیان

پس از انجام آخرین تمرین پیش از سفر به بیلبائو، انریکه دیروز در کنفرانس خبری حاضر شد و اعلام کرد که به هیچ وجه انتظار دیداری مانند مصاف یکشنبه دو تیم را انتظار ندارد: «دیدار فردا کاملا با دیداری که روز یکشنبه دو تیم با هم برگزار کردند، متفاوت خواهد بود». او همچنین از اهمیت حضور آدوریز در ترکیب تیمش، و جَو سنگین سن مامس به عنوان مزیت هایی که بیلبائو از آن ها برخوردار خواهد بود، نام برد.

والورده که سابقه بازی برای بارسا را در کارنامه دارد، نگرانی ها از احتمال تکرار شکست سنگین روز یکشنبه را بیهوده دانست و گفت: «وقتی شما شش گل دریافت می کنید، تنها انتظاری که ازتان می رود این است که عکس العمل درستی داشته باشید. زمان بهتری از بازی پیش رو، برای نشان دادن آن عکس العمل درست، وجود ندارد».

فرم دو تیم

هر دو تیم فرم خوبی را در مراحل گذشته کوپا دل ری از خود نشان داده اند. بارسایی ها ابتدا ویانوونسه را در مجموع دو دیدار رفت و برگشت 6-1 شکست دادند، و سپس همین نتیجه را در مقابل اسپانیول در مجموع دو بازی کسب کردند. شاگردان انریکه در 22 بازی اخیر خود شکست نخورده اند و در 12 بازی از 13 بازی اخیر خود در جام حذفی را برده اند.

بیلبائو نیز در دور نخست لیننسه از دسته پایین تر را با حساب 8-0 در مجموع دو بازی شکست داد و سپس به مصاف ویارئال رفت. در دیدار نخست در سن مامس، بیلبائو ابتدا با دو گل عقب افتاد اما نهایتا بازی را با پیروزی 3-2 پشت سر گذاشت. در دیدار برگشت سفید و قرمز پوشان با برتری 0-1 در ال مادریگال، به جمع هشت تیم برتر رقابت ها صعود کردند.

تاریخچه

دو تیم در مجموع 49 بار در جام حذفی به قهرمانی رسیده اند. بارسا با 26 قهرمانی در جام حذفی پر افتخار ترین تیم این رقابت هاست و بیلبائو با 23 قهرمانی، پشت سر آن ها قرار دارد. البته آخرین قهرمانی بیلبائو در این رقابت ها به سال 1984 باز می گردد؛ آن ها از آن زمان، سه بار به فینال رسیدند اما هر سه بار مغلوب بارسا شدند.

- - , .

خبرگزاری بارسلونا...
ما را در سایت خبرگزاری بارسلونا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مهدی redandblue بازدید : 197 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 20:58

انریکه نام هجده بازیکن را که برای مصاف با بیلبائو در سن مامس، در جریان دور رفت مرحله یک چهارم پایانی رقابت های جام حذفی تیم را همراهی می کنند، اعلام کرد. این دیدار رأس ساعت 23:30 امشب (چهارشنبه) به وقت ایران آغاز خواهد شد. این لیست از این قرار است: تراشتگن، ماسیپ، داگلاس، پیکه، راکیتیچ، بوسکتس، دنی آلوز، آردا توران، اینیستا، نیمار، ماسکرانو، بارترا، مونیر، ساندرو، سرجی روبرتو، آدریانو، الکس ویدال و فرمالن.

به این ترتیب، براوو، سوارز و مسی، در کنار مصدومین پیشین تیم، آلبا، رافینیا و متئو، در دیدار حساس بارسا مقابل بیلبائو، غایب خواهند بود.

- - , .

خبرگزاری بارسلونا...
ما را در سایت خبرگزاری بارسلونا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مهدی redandblue بازدید : 205 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 17:27

فرستنده امین سبحانی در تاريخ چهارشنبه، ۳۰ دی ۱۳۹۴ (۱۱:۲۴) (۴۱ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
جراید


او در غیاب مسی و سوارز، رهبر تیمی با ویژگی هایی جدید خواهد بود
گرت بیل یک ماه خانه نشین شد
احتمال حضور سایسیدو در فوتبال چین

تو تنها هستی!


نیمار - سنگینی تیم بر دوش او خواهد بود؛ بارسا با آردا و مونیر حملات خود را ترتیب می دهد.
سوارز - کمیته اخلاق امروز تشکیل جلسه می دهد تا به درخواست تجدید نظر بارسا رسیدگی کند؛ به نظر نمی رسد بخششی در کار باشد.
مسی - این بازیکن دیروز در تمرین شرکت نکرد و به نظر می رسد برای هفته آینده کنار گذاشته شده است.

سرعت جام


نیمار، بارسا را در سن مامس مقابل تیمی رهبری می کند که با تمام وجود – و در اختیار داشتن آدوریز – برای انتقام شکست 6-0 در نیوکمپ می آید.

- - , .

خبرگزاری بارسلونا...
ما را در سایت خبرگزاری بارسلونا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مهدی redandblue بازدید : 220 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 15:23

آبی و اناری‌هامنبع: سایت رسمی باشگاه
مترجم: رضا خانجانی / FCBarcelona.ir

بازیکن شماره 20 بارسا این فصل در 7 پست مختلف بازی کرده و در هر پست عملکرد قابل تحسینی داشته است.

سرخی روبرتو فصل گذشته توانایی خود را در هماهنگی با پست های مختلف در خط میانی نشان داده بود اما این فصل این بازیکن اهل رئوس - منطقه ای در جنوب ایالت کاتالونیا - با همه کاره بودن خود و بازی در هفت پست مختلف در تیم لوئیز انریکه شهرتی برای خود دست و پا کرده است؛ وی در 25 بازی در مجموع 1666 دقیقه در زمین حضور داشته و یک گل نیز به ثمر رسانده است.


شماره 20 بارسا این فصل را با یک چالش جدید آغازکرد؛ تطبیق پذیری با پست دفاع راست با وجود غیبت داگلاس به دلیل مصدومیت در تور پیش فصل. در ابتدای فصل او هم در لیگ و هم در لیگ قهرمانان در دوره غیاب آلوز، نمایش قابل تحسینی در پست دفاع راست داشت.

وقتی که مدافع برزیلی آمادگی خود را به دست آورد، سرخی روبرتو به پست اصلی خود در سمت راست خط میانی بازگشت اما توانایی بالای تطبیق پذیری او این اجازه را داد که در بازی خانگی مقابل باته بوریسوف در لیگ قهرمانان، در بال چپ قابلیت های خود را به نمایش بگذارد.

تنها چند روز بعد، لوئیز انریکه در بازی مقابل رئال مادرید، با بازی دادن روبرتو در بال راست همه را شگفت زده کرد. این بازیکن اهل رئوس، با عملکرد عالی خود نقش مهمی در پیروزی 4-0 در سانتیاگو برنابئو داشت و یک پاس گل نیز به ثبت رساند.

مقابل گرانادا به جای بوسکتس در پست هافبک دفاعی بازی کرد و در دیدار اخیر مقابل اسپانیول در چارچوب رقابت های جام حذفی به همراه ایوان راکیتیچ در مرکز خط میانی به ایفای نقش پرداخت.

بهترین نمایش تطبیق پذیری او در بازی یکشنبه شب مقابل اتلتیک بیلبائو به معرض نمایش درآمد. پس از مصدومیت جوردی آلبا، این بازیکن شماره 20 به خوبی جای او را در سمت چپ خط دفاعی پر کرد. لوئیز انریکه در ضمن ستایش او می گوید:«در تیمی مانند تیم ما، روبرتو می تواند در هر پستی به جز دروازه بازی کند و جای تعجبی وجود ندارد. سخت ترین کار این است که به خوبی در تمام نقاط زمین بازی کنید و روبرتو از عهده این کار برمی آید».

- - , .

خبرگزاری بارسلونا...
ما را در سایت خبرگزاری بارسلونا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مهدی redandblue بازدید : 220 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 4:04

لالیگامنبع: سایت رسمی باشگاه
مترجم: سید سجاد زرگرنتاج / FCBarcelona.ir

دیدار بارسا مقابل خیخون در دسامبر که به دلیل حضور بارسا در مسابقات جام جهانی باشگاه ها، به تأخیر افتاده بود، 17 فوریه در ال مولینرو برگزار می شود. سازمان لیگ اسپانیا همچنین اعلام کرد که دیدار بارسا مقابل سلتاویگو، روز چهارشنبه 14 فوریه ساعت 23 به وقت ایران برگزار خواهد شد.

سازمان لیگ اسپانیا رسما اعلام کرد که دیدار خارج از خانه بارسا مقابل خیخون در نهایت روز 17 فوریه، ساعت 21 به وقت ایران برگزار خواهد شد. این دیدار که جزء بازی های هفته شانزدهم لیگ است می بایست در دسامبر برگزار می شد، اما به دلیل حضور بارسا در ژاپن به منظور حضور در جام جهانی باشگاه ها، این دیدار به تعویق افتاد.


این سازمان همچنین زمان بازیِ قبل از سفر بارسا به خیخون را تغییر داد. طبق آن، سلتاویگو که قرار بود روز 13 فوریه در نیوکمپ به مصاف بارسا برود، 24 ساعت بعد، یعنی در تاریخ 14 فوریه به بارسلونا می آید و از ساعت 23 به وقت ایران، مقابل این تیم قرار می گیرد.

- - , .

خبرگزاری بارسلونا...
ما را در سایت خبرگزاری بارسلونا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مهدی redandblue بازدید : 185 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 1:51

مصاحبهمنبع اسپورت
مترجم: مهشید شریفی / FCBarcelona.ir

بازیکن بارسلونا سرجیو بوسکتس، بازیکنانی را که به پیشرفت او به عنوان یک هافبک کمک کردند، نام برد.

سرجیو بوسکتس عنوان کرد که توجه و تمرکز بر رفتار چه بازیکنانی او را در ایجاد هافبکی که امروزه هست یاری کرده اند.


بازیکن تیم ملی اسپانیا طی دیدار با گروهی از هوادران خود از زندگی حرفه ای و شخصی خود صحبت کرد.

در یکی از بخش های جالب این گفت و گو، یکی از هواداران حاضر در جمع از الگوی زمان نوجوانی بوسکتس سوال کرد. وی در پاسخ گفت: «من الگوی مشخصی نداشتم، اما تمرکزم بر روی بازیکنانی بود که تاکتیک مشابهی با آنها داشتم. من به بازی بازکنانی مانند پاتریک ویرا، و بعدها ژاوی هرناندز و یحیی توره توجه می کردم. من چیزهای زیادی از یحیی توره آموختم».

- - , .

خبرگزاری بارسلونا...
ما را در سایت خبرگزاری بارسلونا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مهدی redandblue بازدید : 225 تاريخ : سه شنبه 29 دی 1394 ساعت: 20:10

مصاحبهمنبع: سایت رسمی باشگاه
مترجم: سید سجاد زرگرنتاج / FCBarcelona.ir

سرمربی امروز - سه شنبه - در کنفرانس مطبوعاتی پیش از دیدار رفت مرحله یک چهارم پایانی جام حذفی شرکت کرد، و در مورد مسائل این دیدار به صحبت پرداخت.

لوییز انریکه پس از آخرین تمرین تیم پیش از رویایی با بیلبائو، در کنفرانس خبری شرکت کرد. تکراری به نظر می رسد؟! تکراری است. همانطور که او اینکار را در روز شنبه و پیش از دیدار روز یکشنبه دو تیم انجام داد، و دقیقا روی همین صندلی نشست و به صحبت در مورد همین تیم پرداخت؛ با این تفاوت که این بار در رقابتی متفاوت و در مکانی متفاوت، بارسا به مصاف این تیم می رود: دور رفت مرحله یک چهارم پایانی رقابت های جام حذفی در سن مامس.


لوییز انریکه در این مورد گفت: «ما به بازی در این زمین عادت داریم. و این بازی کاملا از آنچه روز یکشنبه در نیوکمپ اتفاق افتاد، متفاوت خواهد بود. هیچ دو بازی ای یکسان نخواهند بود».

مسائل مختلفی از انریکه در کنفرانس امروز پرسیده شد، که در زیر به مهمترین آن ها پرداخته می شود:

پیروزی پر گل یکشنبه مقابل بیلبائو

«بازی را آنالیز کردیم، و هیچ تضمینی وجود ندارد که آن اتفاق در بازی پیش رو نیز بیفتد. آن اخراج کاملا مسیر بازی، و سبک ما را تغییر داد. نکات مثبت و منفی بسیاری وجود دارد که ما با استفاده از آنالیز به آن ها دست پیدا کرده ایم».

بیلبائو

«آن ها می توانند از بازی یکشنبه به عنوان یک انگیزه مضاعف استفاده کنند. آدوریز، و دیگر بازیکنانی از آن ها که در روز یکشنبه غایب بودند، به این بازی می رسند و این می تواند تیم آن ها را قدرتمند تر کند».

جو سنگین سن مامس

«ما به این جو ها عادت داریم، اما این بدین معنا نیست که تحت تأثیر آن ها قرار نمی گیریم. ما باید از این مسئله به عنوان یک محرک استفاده کنیم، هر چه جَو سنگین تری در سن مامس برای ما ایجاد شود، نیاز ما به اینکه این بازی را ببریم، بیشتر خواهد شد».

برنامه سخت بازی ها

«برنامه بازی های ما شلوغ است، زیرا در همه رقابت ها همچنان شانس داریم».

آدوریز

«او به دلیل قدرت سر زنی اش، بازیکنی کلیدی برای بیلبائو محسوب می شود. او برای گلزنی به فضای زیادی نیاز ندارد».

نیمار

«او حتی از فصل گذشته هم بهتر بازی می کند. او در برزیل در بازی هایی با فشار زیاد وجود داشته است، و موضوع مدافعین خشن برای او، موضوع تازه ای نیست».

حضور مسی

«او کمی احساس درد دارد، اما به هیچ وجه مصدوم نیست».

انتخاب داور

«چنین انتظاری نداشتم، و درست مانند بقیه، از این انتخاب متعجب شدم. با توجه به اتفاقات اخیر، فکر نمی کنم حضور او به عنوان داور برای هیچ یک از دو تیم مناسب باشد».

- - , .

خبرگزاری بارسلونا...
ما را در سایت خبرگزاری بارسلونا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مهدی redandblue بازدید : 163 تاريخ : سه شنبه 29 دی 1394 ساعت: 20:10

آبی و اناری‌هامنبع: as
مترجم: سید سجاد زرگرنتاج / FCBarcelona.ir

بازیکن ترک تبار بارسا، به احتمال فراوان در کنار مونیر و نیمار در خط حمله بارسا در دیدار مقابل بیلبائو در سن مامس قرار خواهد گرفت.

پانزده روز پس از انجام نخستین بازی اش با پیراهن بارسا، آردا توران نخستین چالش جدی اش را در این تیم تجربه خواهد کرد. بارسا چهارشنبه در سن مامس در حالی به مصاف قرمز و سفید پوشانِ باسک می رود که مسی را به دلیل مصدومیت (بخوانید احتیاط)، و سوارز را به دلیل محرومیت در اختیار نخواهد داشت، و پیشبینی می شود که آردا انتخاب انریکه برای حضور در خط حمله در کنار نیمار باشد. مونیر گزینه دیگری است که احتمالا سومین مهاجم تیم در این دیدار خواهد بود، اگرچه با توجه به حضور الکس ویدال در دیدار مقابل اسپانیول در پست وینگر، احتمال حضور او نیز در این پست دور از ذهن نیست.


تا به اینجا در سال 2016، آردا در چهار دیدار و مجموعا 276 دقیقه برای بارسا بازی کرده است، و با هر بار حضورش، مقدار بیشتری از هماهنگی با هم تیمی های جدیدش را نشان داده است. او در این دقایق حضورش، دو پاس گل بسیار خوب برای مسی و سوارز نیز فراهم کرده است. با وجود اینکه تیم قبلی او، اتلتیکو مادرید، استایلی کاملا متفاوت نسبت به آنچه در بارسا انجام می شود، داشت، به خوبی توانسته با محیط اطرافش در تیم کنار بیاید، و حتی نمایشش نشان می دهد شش ماه دوری از فوتبال بخاطر محرومیت بارسا از استفاده از بازیکنان جدیدش، تأثیر چندانی بر او نگذاشته است.

آردا نخستین دیدارش برای بارسا را در دیدار مقابل اسپانیول در نیوکمپ که منجر به پیروزی 4-1 بارسایی ها شد انجام داد، و در آن دیدار، 68 دقیقه حضور داشت. همچنین او در تمامی دقایق بازی برگشت مقابل این تیم که بارسا موفق به کسب پیروزی 2-0 در آن شد، در میدان بود. در لیگ او 90 دقیقه مقابل خرانادا بازی کرد (4-0) و در نیمه دوم دیدار اخیر بارسا مقابل بیلبائو، جایگزین مسی شد. در حالی که نیمار تنها بازیکنی از مثلث MSN است که در دیدار چهارشنبه می تواند بازی کند، به نظر می رسد که قرعه به نام آردا، برای رویارویی با اولین چالشش در بارسا افتاده است.

- - , .

خبرگزاری بارسلونا...
ما را در سایت خبرگزاری بارسلونا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مهدی redandblue بازدید : 208 تاريخ : سه شنبه 29 دی 1394 ساعت: 19:06

جام حذفیمنبع: اسپورت
مترجم: سید سجاد زرگرنتاج / FCBarcelona.ir

لوییز انریکه مجبور خواهد بود که برای دیدار روز چهارشنبه مقابل بیلبائو، مشکلاتی که تیم در پست دفاع چپ، با مصدومیت بازیکنانش در این پست مواجه است، تدبیری اتخاذ کند.

به نظر نمی رسد متئوی فرانسوی بتواند خود را به بازی رو چهارشنبه در جام حذفی برساند، و آلبا نیز به طور قطع در سن مامس غایب خواهد بود.


بارسا به زودی برای دومین مصافش با بیلبائو در طول یک هفته، به باسک سفر خواهد کرد، و متئو به احتمال فراوان در این سفر حضور نخواهد داشت. او روز دوشنبه به همراه هم تیمی هایش تمرین نکرد، و در عوض به کارهای ریکاوری خود از مصدومیتی که هفته گذشته در دیدار مقابل اسپانیول برایش به وجود آمد، پرداخت.

مصدومیت متئو جایی اهمیت بیشتری پیدا می کند که دیروز اعلام شد، جوردی آلبا نیز حداقل ده روز نمی تواند تیم را به دلیل مصدومیت از ناحیه همسترینگ، همراهی کند. این بدین معناست که لوییز انریکه برای مصاف سن مامس، تنها یک مدافع چپ در دسترس دارد: آدریانو. مسئله دیگر این است که مدتها از آخرین باری که آدریانو در ترکیب تیم حضور داشته، می گذرد، و به احتمال فراوان، آمادگی لازم برای چنین دیدار سختی را نخواهد داشت.

نباید فراموش کرد که انریکه دو گزینه دیگر به نام های الکس ویدال و سرجی روبرتو نیز برای این بازی در اختیار دارد - سرجی روبرتو که این روزها در انواع و اقسام پست ها بازی می کند، در نیمه دوم دیدار یکشنبه، در پست دفاع چپ بازی کرد.

- - , .

خبرگزاری بارسلونا...
ما را در سایت خبرگزاری بارسلونا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مهدی redandblue بازدید : 207 تاريخ : سه شنبه 29 دی 1394 ساعت: 17:44

فرستنده امین سبحانی در تاريخ سه‌شنبه، ۲۹ دی ۱۳۹۴ (۱۳:۰۰) (۸ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
جراید


این بازیکن مشکل عضلانی ندارد، اما برای احتیاط در دیدار فردا مقابل بیلبائو بازی نخواهد کرد.
انریکه مجبور است مثلثی دیگر را جایگزین قبلی کند؛ او اکنون تنها نیمار را در اختیار دارد.
بوسکتس: «بیلبائو حتی از مادرید هم سرسخت تر است».
خامس، مشکلی برای زیدان

شیری به نام نیمار!


به نظر می رسد نیمار تنها عضو از مثلث در سن مامس خواهد بود.
او در پنج دیدار برابر اتلتیک، پنج گل به ثمر رسانده و کابوس این تیم به شمار می رود.
مسی از کشیدگی پا رنج می برد؛ حضور او تا لحظه آخر در هاله ای از ابهام قرار دارد.
باشگاه در پی اعتراض به محرومیت سوارز؛ لوییس تا لغو کامل محرومیت ها حق بازی کردن ندارد.
رونالدو: «اگر واقعا او را می زدم، نمی توانست از جایش بلند شود!»

- - , .

خبرگزاری بارسلونا...
ما را در سایت خبرگزاری بارسلونا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مهدی redandblue بازدید : 191 تاريخ : سه شنبه 29 دی 1394 ساعت: 15:47

افتخارات

همانطور که میدانید لیونل مسی موفق شد تا با کسب 41.33 درصد آراء پنجمین توپ طلای خود را نیز بدست آورد. با وجود سیستم رای گیری جنجالی فیفا نمی توان فهمید که کدام یک از رای دهندگان فکر می کردند مسی بهترین است و کدام یک مخالف آن بودند. لازم است بدانید در این رای گیری هیچ بازیکنی نمی تواند بیش از 55.55 درصد آراء را به خود اختصاص دهد.

در زیر نگاهی می اندازیم به چگونگی توزیع آراء بین سه نامزد نهایی توپ طلا در بین سال های 2010 تا 2015:






- - , .

خبرگزاری بارسلونا...
ما را در سایت خبرگزاری بارسلونا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مهدی redandblue بازدید : 169 تاريخ : سه شنبه 29 دی 1394 ساعت: 13:10

لالیگامنبع: سایت رسمی باشگاه
مترجم: سید سجاد زرگرنتاج / FCBarcelona.ir

بوسکتس، سوارز و نیمار نام هایی هستند که ما به عنوان ستاره های این دیدار انتخاب کردیم، اما همه بازیکنان نمایشی خوب، در روز فوق العاده بارسا، داشتند.

حفظ فشار در تمام طول بازی

بارسا تقریبا تمام لحظات بازی را مقابل یک حریف ده نفر بازی کرد، اما این مسئله باعث نشد که آن ها از تلاش خود در طول 90 دقیقه، بکاهند. حتی با وجود برتری 6-0 در وقت های تلف شده بازی، روی یک ضد حمله دو نفره از سوی حریف، پنج بازیکن تیم به سرعت به زمین خود برای پوشش خط دفاعی، بازگشتند. فداکاری، تمام آنچه است که بارسا می خواهد.


درخشش سوارز

سوارز نه تنها در این دیدار هت تریک کرد، بلکه در ابتدای بازی، پنالتی روی او انجام شد، و کمی بعد، پاس گل دوم بازی را برای نیمار نیز، او ارسال کرد. 29 گل، در 29 بازی اخیرش برای بارسا. به طور قطع، او در حال حاضر بهترین مهاجم هدف دنیاست.

مصاف دوباره با بیلبائو

اگرچه بارسا با شش گل بیلبائو را در این دیدار در هم کوبید، اما هیچ یک از این گل ها، در دیدار روز چهارشنبه دو تیم در جام حذفی، محاسبه نخواهند شد. اما این نمایش فوق العاده، به طور قطع روحیه بارسایی ها را برای دیدار رفت جام حذفی در سن مامس، بسیار بالا خواهد برد.

نمایش چشم نواز نیمار

نیمار نمایش خوب خود در دیدار شب گذشته را با یک گل چیپ بسیار زیبا در نیمه اول، و دو پاس گل برای سوارز و راکیتیچ در نیمه دوم، تکمیل کرد. حرکت او روی گل راکیتیچ بسیار چشم نواز بود؛ گذشتن از پنج مدافع، و آسان جلوه دادن چنین کار مشکلی، این روزها فقط از نیمار بر می آید.

به فرماندهی بوسکتس!

بوسکتس بار دیگر میانه میدان را، با سبک منحصر بفرد فوتبال خود به سلطه در آورد. حرکات تکنیکی منحصر بفرد، و پاس های هوشمندانه او در این بازی، با یک پاس بلند زیبا برای سوارز که منجر به گل ششم تیم شد، درخشش بیشتری پیدا کرد.

- - , .

خبرگزاری بارسلونا...
ما را در سایت خبرگزاری بارسلونا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مهدی redandblue بازدید : 196 تاريخ : سه شنبه 29 دی 1394 ساعت: 4:20

مصاحبهمنبع: Weloba
مترجم: مهشید شریفی / FCBarcelona.ir

ژاوی هرناندز در مصاحبه با خبرگزاری EFE در قطر در ارتباط با اهمیت نقش لوئیز انریکه در عملکرد فوق العاده ی تیم بارسلونا صحبت کرد.

این هافبک بر اهمیت کار فیزیکی تاکید کرد. ژاوی همچنین در ارتباط با الکس ویدال، آردا توران و زین الدین زیدان نیز صحبت کرد.


تغییرات بارسا با لوئیز انریکه

«از سال پیش آنها به خوبی بر جنبه های فیزیکی کار می کردند. تیم از این نظر بسیار پیشرفت کرده است. او واقعا در ارتباط با خودش و دیگران سختگیرانه عمل می کند و انسانی صریح و حرفه ای است».

سبک بازی

«بارسلونا اکنون بازیکنان بیشتری در اختیار دارد که می توانند در دو شیوه متفاوت بازی کنند. آنها می توانند مالکیت توپ را در اختیار داشته باشند و همچنین شانس ضد حمله خلق کنند؛ چیزی که آنها به خوبی اجرا می کنند».

MSN

«نیمار، سوارز و مسی فوق العاده اند. آنها خیلی به بازی سازی نیاز ندارند. هر سه به تنهایی قادرند عملکرد تهاجمی داشته باشند، و در پشت سر آنها ما یک تیم فوق العاده را می بینیم: بوسکتس، پیکه، آلبا، راکیتیچ، آلوز... ما بهترین مهاجم ها را در دنیا و حتی تاریخ داریم. در قطر من بازی های بایرن، رئال مادرید و بسیاری از تیم های اروپایی را تماشا می کنم اما در حال حاضر بارسلونا بهترین تیم در جهان است. بازی این تیم بسیار لذت بخش است».

الکس ویدال و آردا توران

«هر دو بازیکنان با استعدادی هستند. و خیلی سریع سیستم بارسا را یاد گرفتند. اگر چه 6 ماه از میادین دور بودند ولی پرقدرت شروع به کار کردند».

رئالِ زیدان

«من اخیرا با وی در پاریس صحبت کردم. ما همیشه در مورد فوتبال صحبت می کنیم. من او را به خوبی می شناسم و مطمئنم که موفق خواهد شد. او یکی از اسطوره های دنیای فوتبال است و رئال قطعا برای کسب عناوین خواهد جنگید».

- - , .

خبرگزاری بارسلونا...
ما را در سایت خبرگزاری بارسلونا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مهدی redandblue بازدید : 173 تاريخ : سه شنبه 29 دی 1394 ساعت: 4:20

تمریناتمنبع : سایت رسمی باشگاه
مترجم : رضا خانجانی / FCBarcelona.ir

لوئیز انریکه و شاگردانش جهت آماده سازی برای تقابل دیگر با باسکی ها در روز چهارشنبه در کمپ سیوتات اسپورتیووا تمرینات خود را از سر گرفتند.

تیم اول بارسلونا یک روز بعد از تحمیل شکست سنگین 6-0 به بیلبائو در هفته بیستم رقابت های لیگ، امروز صبح تمرینات خود را از دوباره پی گیری کرد. زیرا پیش از دومین دیدار مقابل این تیم باسکی - این بار در چهارچوب رقابت های کوپا دل ری - فرصت زیادی وجود ندارد.


در این هفته دمای شهربارسلونا رو به کاهش بوده است و امروز، در یک صبح سرد زمستانی، شاگردان لوئیز انریکه بعد از جدال روز یکشنبه جلسه ریکاوری را برگزار کردند.

جوردی آلبا در تمرین امروز به دلیل کشیدگی همسترینگ پای راستش غایب بود و شب گذشته جای خود را به بارترا داد. انتظار می رود که دفاع چپ بارسلونا به مدت ده روز دور از میادین باشد.

علاوه بر این، پزشکان تیم قادر به بررسی دقیق تر پای مسی بودند و این طور که به نظر می رسد نشانی از مصدومیت در وی وجود ندارد. هنوز دقیق مشخص نیست که ستاره آرژانتینی چه مدت دور از میادین خواهد بود اما خوشبختانه به نظر نمی رسد که دوری او طولانی مدت باشد.

- - , .

خبرگزاری بارسلونا...
ما را در سایت خبرگزاری بارسلونا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مهدی redandblue بازدید : 197 تاريخ : سه شنبه 29 دی 1394 ساعت: 1:56

آمار و ارقاممنبع : سایت رسمی باشگاه
مترجم:رضا خانجانی / FCBarcelona.ir

با به ثمر رساندن 29 گل در 29 بازی، مهاجم اروگوئه ای فصلی شگفت انگیز را سپری می کند. در اینجا به 9 نکته کلیدی در مورد عملکرد قابل توجه این مهاجم می پردازیم.

مثلث مسی-نیمار-سوارز یکشنبه شب بازی درخشانی را به نمایش گذاشتند به خصوص لوئیز سوارز که با به ثمر رساندن 3 گل و ثبت 1 پاس گل بسیار تاثیرگذار بازی کرد.


اکنون به 9 دستاورد خیره کننده ستاره اروگوئه ای تاکنون می پردازیم:

گل در هر بازی

لوئیز سوارز در 29 بار حضور خود در زمین 29 گل به ثمر رسانده است. او این تعداد گل را در 18 بازی مختلف به ثبت رسانده است و این بدان معناست که او در برخی موارد دو یا سه گل در یک بازی زده است.

بهتر از فصل گذشته

سوارز در اولین فصل حضورش در بارسا 25 گل در 43 بازی به ثمر رساند.(میانگین 0.58 گل در هر بازی). او در حال حاضر صدر جدول گلزنان را در اختیار دارد و در مجموع 54 گل برای باشگاه به ثمر رسانده است.

چهار هت تریک برای بارسلونا

لوئیز سوارز، یکشنبه شب با زدن 3 گل عنوان بهترین بازیکن میدان را از آن خود کرد. او مقابل گوانگژو در جام باشگاه های جهان، مقابل ایبار در لیگ و یک بار هم در پیروزی 8-0 فصل گذشته مقابل کوردوبا موفق به هت تریک شده بود.

21 هت تریک از ابتدا تا کنون

وی پیش از پیوستن به بارسا، 9 بار با پیراهن آژاکس، 6 بار با پیراهن لیورپول و 2 بار با پیراهن تیم ملی اروگوئه موفق شده بود در یک مسابقه سه گل یا بیشتر به ثمر برساند.

بهترین گلزن

سوارز هم اکنون با 18 گل بالاتر از هم تیمی اش، نیمار(16 گل) و بنزما و رونالدو از رئال مادرید به تنهایی در صدر جدول گلزنان قرار گرفته است.

پاس گل، مانند گلزنی

سوارز با پاس گلی که مقابل بیلبائو به نیمار داد، دهمین پاس گلش را به ثبت رساند. هم چنین او بود که به دلیل برخورد با ایرایزوز، دروازه بان بیلبائو در دقیقه سوم، علاوه بر به دست آوردن پنالتی منجر به اخراج او شد.

2787 دقیقه

سوارز در این فصل بیش از همه بازیکنان به میدان رفته است. بعد از او راکیتیچ با 2400 دقیقه در رتبه دوم قرار دارد. لوئیز انریکه تنها در دیدار مقابل لوانته، ویانوونسه(بازی برگشت) و بایر لورکوزن(آخرین بازی مرحله گروهی لیگ قهرمانان) او را روی نیمکت نشاند.

همیشه در ترکیب اصلی

سوارز در همه 29 بازی این فصل خود، 90 دقیقه به طور کامل بازی کرده است. در این 29 بازی وی هیچ گاه تعویض نشده است.

ارزشمندترین بازیکن

وی رقابت های جام باشگاه های جهان را با کسب عنوان بهترین بازیکن تورنمنت به پایان برد و با 5 گل در 2 بازی عنوان بهترین گلزن این رقابت ها را نیز به خود اختصاص داد. بنابراین از این حیث با مسی و دلگادو به عنوان بهترین گلزن این رقابت ها برابری می کند. سوارز در سال 2015 میلادی، 46 گل به ثمر رساند.

- - , .

خبرگزاری بارسلونا...
ما را در سایت خبرگزاری بارسلونا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مهدی redandblue بازدید : 200 تاريخ : سه شنبه 29 دی 1394 ساعت: 1:56

اخبار بارسامنبع: سایت رسمی باشگاه
مترجم: سید سجاد زرگرنتاج / FCBarcelona.ir

تیم پزشکی بارسا تأیید کرد که با وجود درد کوچکی که مسی در پای راست خود احساس می کند، مشکلی جدی وجود ندارد.

جواب تست های پزشکی امروز مشخص شد، و حاوی خبرهای خوبی بود. طی این خبر، معلوم شد که مسی دچار مصدومیت از ناحیه همسترینگ نشده است، و فقط درد کوچکی در آن ناحیه داشته است. هنوز حضور او در دیدارهای آینده قطعی نشده است، اما وضعیت او خوب است و مشکل جدی ای ندارد.


مسی در دیدار شب گذشته، در حالی بین دو نیمه با آردا توران تعویض شد که پیش از آن، ابتدا توپ طلای پنجم خود را در ورزشگاه به نمایش گذاشت، و سپس گل اول بارسا را از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند؛ گلی که آغاز کننده جشنواره گل شش تایی بارسا مقابل بیلبائو بود.

- - , .

خبرگزاری بارسلونا...
ما را در سایت خبرگزاری بارسلونا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مهدی redandblue بازدید : 228 تاريخ : دوشنبه 28 دی 1394 ساعت: 23:28

مصاحبهمنبع: سایت رسمی باشگاه
مترجم: مبینا پولایی

مهاجم اروگوئه ای یکشنبه شب دومین هت تریک خود را با پیراهن بارسا به ثبت رساند و نقش به سزایی در کسب پیروزی 6 بر 0 این تیم مقابل اتلتیک بیلبائو داشت.

لوئیز سوارز با وجود هت تریک در پیروزی 6-0 برابر اتلتیک بیلبائو و تبدیل شدن به برترین گلزن لالیگا با 18 گل با اظهارات خود نشان داد که به دنبال جوایز فردی نیست: «بابت به ثمر رساندن این گل ها خوشحالم اما مهم ترین چیز کسب پیروزی است. از اخراج زود هنگام بازیکن حریف، بهره کافی را بردیم».


بعد از اتمام بازی علاوه بر سوارز، سرجیو بوسکتس، خاویر ماسکرانو و سرجی روبرتو نیز به مصاحبه پرداختند. در ادامه به بیان نکته نظرات مهم آن ها می پردازیم.

سرجیو بوسکتس

«با اخراج گورکا ایرایزوز فرصت های گلزنی بیشتری به دست آوردیم. بازی روز چهارشنبه، رقابتی متفاوت اما جذاب خواهد بود. بیلبائو به دنبال کسب امتیاز خواهد بود و آن ها در زمین خود، جایی که از حمایت هوادارانشان نیز برخوردارند، با قدرت بیشتری وارد میدان خواهند شد. امیدواریم که مسی و جوردی آلبا را تا روز چهارشنبه در اختیار بگیریم».

خاویر ماسکرانو

«به اندازه کافی از موقعیت سازی بازیکنان بیلبائو جلوگیری کردیم، چنین تیمی می تواند همه چیز را سخت و پیچیده کند. اینکه با نگاه بر اسکور بورد، خود را برتر میدان ببینید باعث می شود بازی متفاوتی را ارائه دهید؛ با این حال هدف اصلی کسب پیروزی بود. آنها قدرتمند هستند و ما نیز امیدواریم که چهارشنبه خوب بازی کنیم و نتیجه خوبی بگیریم».

سرجی روبرتو

«پس از اخراجی که صورت گرفت، همه چیز رو به جلو حرکت کرد. باید چهارشنبه در جام حذفی، با دقت بازی کنیم زیرا بازی رفت در خانه حریف برگزار می شود و آنها نیز در برابر هوادارانشان سخت تر و قوی تر ظاهر می شوند. امیدواریم که مصدومیت مسی و آلبا خیلی جدی نشود. آماده ام تا در هر پستی که سرمربی به من نیاز دارد، بازی کنم».

- - , .

خبرگزاری بارسلونا...
ما را در سایت خبرگزاری بارسلونا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مهدی redandblue بازدید : 208 تاريخ : دوشنبه 28 دی 1394 ساعت: 21:10

نقل و انتقالاتمنبع : Weloba
مترجم: رضا خانجانی / FCBarcelona.ir

انقلاب در بارسلونا ب! طی چند روز اخیر بازیکنان زیادی از تیم ب خارج یا به این تیم ملحق شده اند. تغییراتی که به نظر می رسد هم چنان ادامه داشته باشد.

بنا به گفته موندو دپورتیوو، لوئیس کارراس، بازیکن سابق بارسلونا و مدیر کنونی ساراگوسا به دنبال جذب سرخی سمپر و دونگو، دو ستاره جوان بارسا می باشد.



کارراس اطمینان دارد که بدون پرداخت مبلغ انتقال - احتمالا به صورت قرضی - می تواند این دو بازیکن را به خدمت بگیرد اما باشگاه بارسلونا این احتمال را رد می کند. اگر ساراگوسا مایل به پرداخت مبلغ انتقال این دو بازیکن باشد، ممکن است نظر باشگاه تغییر کند.

- - , .

خبرگزاری بارسلونا...
ما را در سایت خبرگزاری بارسلونا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مهدی redandblue بازدید : 203 تاريخ : دوشنبه 28 دی 1394 ساعت: 19:48

لالیگامنبع: اسپورت
مترجم: سید سجاد زرگرنتاج / FCBarcelona.ir

بارسا شب گذشته در دیداری نسبتا یک طرفه، با شش گل اتلتیک بیلبائو را شکست داد؛ در زیر به بررسی نمرات بازیکنان بارسا در این دیدار خواهیم پرداخت (نمرات از 10 محاسبه شده اند).

کلودیو براوو: 7

در نیمه نخست روی اشتباه پیکه و کمی بعد، روی حرکت دی مارکوس دچار زحمت شد، اما در مجموع خطر خاصی روی دروازه او ایجاد نشد، و یک بازی دیگر را مانند یک تماشاگر به پایان برد.


الکس ویدال: 8

فوق العاده در سمت راست؛ سریع، باهوش و همواره آماده برای ایجاد خطر از سمت راست. همانطور که انتظار می رفت، سرعت فوق العاده ای در هماهنگ شدن با تیم داشته است.

جرارد پیکه: 6

یک اشتباه بسیار بد در ابتدای بازی داشت، اما رفته رفته بهتر شد. بیلبائو در همان ابتدای بازی ده نفره شد که به معنای کم شدن کار پیکه بود.

خاویر ماسکرانو: 6

همچنان در مقابل مهاجمین سرعتی مشکل دارد و در انتقال ها خوب عمل نمی کند. این دیدار، 258مین بازی او با پیراهن بارسا بود، که او را در جایگاه چهارم بیشترین تعداد بازی در بارسا بین بازیکنان خارجی خریداری شده، پس از دنی آلوز، کوکو و کومان قرار داد.

جوردی آلبا: 6

متاسفانه در اواسط نیمه دوم به دلیل مشکلی که در همسترینگش به وجود آمد، از بازی بیرون رفت. دوری ده روزه او از میادین، احتمال می رود.

سرجیو بوسکتس: 8

یک درس فوتبال دیگر. فوق العاده در گرداندن توپ و باز پس گیری آن. همواره کلاس سطح بالایی از فوتبال به نمایش می گذارد.

ایوان راکیتیچ: 8

به عنوان هافبک راست، نمایش بسیار خوبی داشت، و بازی خوبش با گلی که روی پاس فوق العاده نیمار به ثمر رساند، کامل شد.

آندرس اینیستا: 9

یک نمایش فوق العاده دیگر از جادوگر. همکاری های او با نیمار چشم نواز بودند. تمامی حرکات و پاس های او، هدف دار هستند.

لیونل مسی: 7

کمی احساس ناراحتی در ناحیه ماهیچه خود داشت و تصمیم بر این شد که نیمه دوم در زمین حاضر نشود. پیش از آن، یک گل از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند، و پیش از آن، توپ طلای پنجمش را در نیوکمپ به نمایش در آورد.

لوییز سوارز: 9

رونالدو و بنزما چند ساعتی را، در جایگاه نیمار و سوارز در صدر جدول گلزنان لیگ گذراندند. سپس با آغاز بازی، سوارز سه گل به ثمر رساند، یک پنالتی گرفت و یک پاس گل داد. چه چیز بیشتری می توان انتظار داشت؟!

نیمار: 9

بهترین بازیکن میدان. اگر یک فوتبالیست باشد که بتواند در زمین، چشم های تماشاچیان را به حرکات خود خیره کند، او نیمار است. مهارت و دریبل های او خارق العاده اند. در این دیدار، یک گل با ضربه چیپ زد، و دو پاس گل بسیار خوب برای هم تیمی هایش ارسال کرد.

بازیکنان جانشین

آردا توران

یک پاس گل، روی پاس دقیق از سمت راست برای سوارز فراهم کرد.

سرجی روبرتو

هر بازی که در زمین حاضر می شود، تعداد کمتری پُست باقی می ماند که او در آن ها بازی نکرده است؛ در این بازی، او مدافع چپ بود.

بارترا

-

- - , .

خبرگزاری بارسلونا...
ما را در سایت خبرگزاری بارسلونا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مهدی redandblue بازدید : 342 تاريخ : دوشنبه 28 دی 1394 ساعت: 16:02

به نظر می رسد مصدومیت جوردی آلبا در دیدار شب گذشته مقابل بیلبائو، او را تا ده روز خانه نشین کرده است. او که در اواسط نیمه دوم بازی، روی یک استارت سریع، تعادل خود را از دست داد، از ناحیه همسترینگ پای راست خود دچار مصدومیت شد، و احتمالا تا ده روز نمی تواند بارسا را همراهی کند.

مسی دیگر بازیکنی بود که در دیدار شب گذشته به علت مصدومیت تعویض شد. انریکه در خصوص تعویض مسی بین دو نیمه و فرستادن آردا به جای او به زمین مسابقه گفت: «او احساس ناراحتی نه چندان شدیدی در ماهیچه خود داشت، و ترجیح دادیم با توجه به مسابقات پیش رو، ریسک نکنیم. پس از انجام تست، وضعیت دقیق او مشخص خواهد شد».

- - , .

خبرگزاری بارسلونا...
ما را در سایت خبرگزاری بارسلونا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مهدی redandblue بازدید : 161 تاريخ : دوشنبه 28 دی 1394 ساعت: 15:01

نويسندگان

نظر سنجی

قهرمان این فصل چمپیونز لیگ کیست؟

خبرنامه